Afdelingen

Als franchisenemer word je ondersteund door verschillende afdelingen van het Service Center. Lees snel verder en zie wat onze franchise organisatie voor jou kan betekenen.


Styling & Inkoop

Deze afdeling staat garant voor trendy collecties binnen onze eigen labels. Onze eigen labels zorgen voor exclusiviteit, goede marges en een grote vaste klanten groep. De goederenverdeling naar de winkels vindt plaats door een geavanceerd module verdeelsysteem dat altijd zorgt voor een optimale voorraad.


Marketing & Communicatie

De afdeling Marketing en Communicatie is verantwoordelijk voor het gehele communicatie beleid van Shoeby en doet dit volgens onze eigen huisstijl. Een intensieve communicatie met onze klanten is een belangrijke pijler binnen onze formule. Dit gebeurt ondermeer door: huis aan huis verspreidingen, flyers, websites, direct mails en advertenties. Ook op lokaal niveau bieden we ondersteuning zodat jij je volledig kan richten op je klanten.


Verkoopondersteuning

Als franchise nemer van Shoeby krijg je permanente ondersteuning door je eigen franchisecoach. Bij je coach kun je terecht voor vragen en "uitdagingen" die zich voordoen in de zaak. Tijdens de winkelbezoeken kunnen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde komen, omzet en margeontwikkeling, winkelpresentatie, personeel, voorraadbeheer enz. Je coach ondersteunt je om altijd het maximale resultaat uit je winkel te halen. Je coach kun je altijd bellen voor adviezen met betrekking tot jouw winkel.


Automatisering

Met het uniforme automatiseringssysteem beschikt iedere franchisenemer over een complete en optimaal functionerende ondersteuning bij de bedrijfsvoering. Zo is de in- en verkoopinformatie direct te gebruiken voor de BTW-aangifte en is de voorraadadministratie gekoppeld aan een geautomatiseerd facturatie pakket. Diverse andere bedrijfsprocessen zijn uiteraard ook volledig geautomatiseerd zodat je als franchisenemer extra tijd hebt voor je klanten.


E-commerce

De E-commerce afdeling zorgt er voor dat het rendement uit jouw winkel stijgt. Klanten laten zich graag eerst inspireren op de website om vervolgens in de winkel een aankoop te gaan doen. In de winkel komen daardoor goed voorbereide klanten die heel gericht hun aankopen komen doen. Zo werken winkels en webshop goed samen! Kijk op : www.shoeby.com en laat je verrassen door de laatste fashion items !


Visual Merchandising

Deze afdeling levert structureel presentatie adviezen aan naar de winkels zodat jij in staat bent op snel te schakelen op fashion trends en ontwikkelingen in de mode. Periodiek wordt je bezocht door een VM ‘er die je tips, trucs en adviezen geeft om het maximale op het gebied van presentatie uit jouw winkel te halen. Natuurlijk zijn de VM ‘ers ook telefonisch bereikbaar voor ondersteuning als jij het nodig hebt.


Logistiek

Onze logistieke medewerkers zorgen er voor dat je 2 keer per week aanleveringen krijgt van nieuwe fashion items en aanvullingen op basis van je verkoopresultaten. De volledig geautomatiseerde systemen zorgen er voor dat je altijd een actuele voorraadpositie in je winkel hebt en, belangrijker nog, je altijd je klant kan helpen. De goederen worden geleverd door onze eigen chauffeurs met onze eigen vrachtwagens.


Shoeby Academy

De Shoeby academy is ons eigen opleidingsinstituut. Binnen deze afdeling worden diverse trainingen verzorgtddoor onze eigen trainers. Voor je als franchisenemer aan de slag gaat dien je verplicht een aantal trainingen te volgen. Een deel van de trainingen worden verzorgd op ons Service Center in Rosmalen , andere worden aangeboden middels E-learning.


Franchise

Ons franchise team ondersteunt je in de opstart van je winkel, ze maken o.a. je financiele projectie die als basis dient voor je financierings aanvraag bij de bank. Ze blijven ook na de opening contact met je houden omtrent de voortgang van je winkel. Jaarlijks zal er een evaluatie plaats vinden om te kijken of de ontwikkeling van je winkel ook conform plan verloopt. Tevens geeft deze afdeling adviezen op het gebied van financiële zaken.